سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه دسر جعبه ای انار

مواد لازم برای تهیه دسر جعبه ای انار :

 خامه  3 قاشق غذاخوری
 ژله انار  1 بسته
 نشاسته ذرت  3 قاشق غذاخوری
 شکر  3 قاشق غذاخوری
 وانیل  نوک قاشق چایخوری
 بیسکوئیت پتی بور ساده و شکلاتی و نان روغنی  بسته به تعداد دسرتون داره
 آب جوش  1 لیوان
 کره  50 گرم
 انار و برگ نعنا و روبان قرمز  برای تزئین

طرز تهیه دسر جعبه ای انار :

برای تهیه‌ی دسر جعبه‌ای ابتدا باید کرم را درست کنید. به این صورت که نشاسته ذرت را با با آب سرد مخلوط کنید تا کاملا حل شود.

ژله‌ی انار را با یک لیوان آبجوش مخلوط کنید. زمانی که حل شد کنار بگذارید و مخلوط نشاسته را روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا زمانی که نشاسته غلظتی مانند فرنی پیدا کند شعله را خاموش کنید.

سپس ژله را کم کم به نشاسته اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. اگر همه‌ی ژله را یکدفعه اضافه کنید نشاسته گلوله گلوله می‌شود.

بعد از اضافه کردن ژله موادمان شل می‌شود. آن را روی شعله بگذارید و مرتب هم بزنید تا جایی که مایه غلظت فرنی پیدا کند. زمانی که غلظت پیدا کرد گاز را خاموش کنید.

خامه و کره را داخل ظرفی بریزید و هم بزنید سپس روی بخار کتری بگذارید و هم بزنید تا روان شود. (به هیچ عنوان خامه‌ی سرد را به دسر اضافه نکنید، زیرا باعث بریده شدن آن می‌شود) زمانی که مخلوط گرم و روان شد به مایه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

وانیل را هم اضافه کنید، می‌توانید دسر را بچشید و شیرینی آن را تست کنید. اگر شیرینی آن کم بود مقدار بیشتری شکر اضافه کنید.

زمانی که کرمتان درست شد آن را کنار بگذارید تا خنک شوند. اگر زیاد بماند سفت می‌شود.

یک لایه بیسکوئیت و کرم بریزید و دوباره بیسکوئیت بگذارید و دوباره کرم می‌توانید بیسکوئیت‌ها را یکی در میان شکلاتی و ساده بگذارید.

تا چهار لایه بیسکوئیت بگذارید سپس 4 عدد بیسکوئیت‌ را بردارید و پشت آن کمی کرم بزنید و به دیواره‌های بیسکوئیت‌ها بچسبانید راحت می‌چسبند. دور تا دور بیسکوئیت‌ها را به همین صورت بیسکوئیت بچسبانید. سپس یک لایه دیگر کرم داخل آن‌ها قرار بدهید، میتوانید یک لایه ژله انار هم روی لایه آخر بریزید و با روبان و دانه‌های انار و برگ نعناع تزیین کنید.

کیک_نت کیک_نت