سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو

مواد لازم برای تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو :

 خامه صبحانه  100 گرم
 شیر  200 میلی لیتر
 خرمالو بدون پوست و میکس شده  250 گرم
 زرده تخم مرغ  2 عدد
 وانیل  1/4 قاشق چایخوری
 پودر ژلاتین  2 قاشق غذاخوری
 آب  1 پیمانه
 شکر  100 گرم

طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو :

زرده تخم مرغ، وانیل و شکر را با همزن بزنید تا کِرم رنگ بشه. پودر ژلاتین را روی آب بپاشید وقتی اسفنجی شد روی بخار آب قرار بدین تا ذرات ژلاتین کاملا حل بشه. حالا شیر داغ را روی زرده همزده ریخته و به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید بعد از روی حرارت بردارید و اجازه بدین تا خنک بشه سپس ژلاتین اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.

سپس از صافی رد کنید و پوره خرمالو را اضافه کنید و اگه دوست دارین دسر کاملا یکدست باشه مجددا از صافی رد کنید و در آخر خامه را بریزید و خوب مخلوط کنید. قالب رو با کمی چرب کنید.مواد را درون قالب ریخته و چند ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر خودش رو بگیره.

برای تهیه ژله سعی کنید رنگش با رنگ دسر مخالف باشه تا بیشتر خودشو نشون بده. من از ژله انگور استفاده کردم. دو تا بسته ژله با سه لیوان آب جوش مخلوط کنید.به هم بزنید تا دونه های ژلاتین کاملا حل بشه اگه نشد روی حرارت ملایم یا بخار آب جوش بذارین بعد اجازه بدین تا خنک بشه.حالا دسر رو از یخچال بیرون بیارین اطراف دسر رو از قالب جدا کنید و نصفی از ژله رو روی دسر بریزین در ابتدا کمی با دستتون لبه های دسر رو کنار بزنید و ژله بریزین چند ثانیه بعد دسر روی ژله شناور میشه.

قالب رو بذارین یخچال تا ژله نیم بند بشه (سعی کنید دسر در وسط قالب قرار بگیره و به اطراف قالب برخورد نکنه) بعد بقیه ژله رو اضافه کنید و مجددا بذارین یخچال تا کاملا ببنده موقع سرو مثل همه ژله ها ابتدا اطراف ژله رو از قالب با نوک کارد یا حتی دستتون از قالب جدا کنید و یک لحظه بذارین در آب گرم یه تکون به قالب بدین تا مطمئن بشید که ژله از قالب جدا شده سپس ظرف سرو رو روی قالب بذارین و قالب رو وارونه کنید تا دسر درون ظرف برگرده ممکنه کمی از ژله آب شده باشه که با یک دستمال از ظرف بردارید و تمیز کنید.

نکته :

اگه دوست دارین میتونین ژله بیشتر استفاده کنید( سه یا چهار بسته)

برای تهیه این دسر اول باید قسمت وسط یا مغز دسر رو درست کنید.من از دسر کرم خرمالو استفاده کردم ولی شما میتونید هر نوع دسر که تمایل دارین یا پودینگ (پودینگ شاه توت) یا پاناکوتا (دسر رنگی با پاناکوتا) استفاده کنید.

download11