سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه شوکوبیس با موس شکلات سفید

مواد لازم برای شوکوبیس :

 بیسکوئیت پتی بور (پودر شده)  100 گرم
 تخم مرغ  1 عدد
 شکر  1/2 پیمانه
 کره  120 گرم
 پودر کاکائو  1/4 پیمانه
 رنده پوست پرتقال  1 قاشق چایخوری
 گردو خرد شده  1/2 پیمانه

مواد لازم موس شکلات سفید :

 شیر  1 و نیم پیمانه
 شکلات سفید  300 گرم
 آب  1/3 پیمانه
 زرده تخم مرغ  3 عدد
 پودر ژلاتین  1 قاشق غذاخوری
 خامه فرم گرفته  1 و نیم پیمانه

طرز تهیه شوکوبیس با موس شکلات سفید :

در یک کاسه تخم‌مرغ را با شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود. در یک قابلمه دیگر کره را با پودر کاکائو مخلوط کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره آب شده و با پودر کاکائو مخلوط شود. حالا مخلوط تخم‌مرغ و شکر را اضافه کرده و آنها را خوب با هم مخلوط کنید، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مواد کمی خنک شوند.

مواد داخل قابلمه را در کاسه بریزید. بیسکوییت پودر شده، گردوی خرد شده و پوست پرتقال رنده شده  را هم اضافه و آنها را با مواد مخلوط کنید.مواد حاصل را در قالب کمربندی ریخته و آن را به مدت حداقل 5 ساعت در یخچال قرار دهید. در این میان موس شکلات را آماده کنید.

ژلاتین را در 3/1 پیمانه آب سرد به روش بن ماری حل کنید. در یک ظرف مناسب شیر را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی خیلی داغ شد، شکلات سفید خرد شده را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا شکلات‌ها کاملاً حل شوند، سپس آن را از روی حرارت بردارید. در یک قابلمه مناسب شکر را با آب مخلوط کرده و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. زرده‌ها را در یک کاسه کوچک خوب بزنید، سپس آنها را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید. مواد را سریع هم بزنید تا فرایند پخت زرده‌ها انجام شود. مخلوط شیر و شکلات را هم به مواد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مواد کاملاً خنک شوند. در انتها پودر ژلاتین و خامه را اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

قالب را از یخچال درآورید. موس را روی شوکوبیس بریزید، سپس دوباره قالب را داخل یخچال قرار دهید. بعد از حدود 4-3 ساعت که مواد سفت شد، قالب را از یخچال درآورید. مواد را از قالب جدا کرده و به‌دلخواه برش بزنید، سپس سرو کنید.

2201f91aa8f7bb9eef25a3b768ee   white-chocolate