سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه فالوده شیرازی

مواد لازم برای تهیه نیم کیلو فالوده شیرازی :

 نشاسته  گل  200 گرم
 آب  1 لیتر

مواد لازم برای شربت فالوده شیرازی :

 شکر  300 گرم
 آب 600 میلی لیتر
 گلاب  600 میلی لیتر
 جوهر لیمو  1/4 قاشق چایخوری
 عرق بهارنارنج  200 میلی لیتر

طرز تهیه فالوده شیرازی :

برای درست کردن فالوده ابتدا آب و شکر را روی حرارت ملایم بگذارید. جوهر لیمو را در 2 قاشق سوپخوری آب حل کرده، به آب و شکر اضافه نمایید. اجازه دهید شربت غلیظ گردد. گلاب و  عرق بهارنارنج را افزوده و بعد از چند جوش مایه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا سرد شود. شربت را در فریزر قرار دهید تا ببندد.

بعد در کیسه بریزید و به شکل یخ پودری در آورده و آن را تا زمان سرو فالوده در فریزر بگذارید(این مایه را در دستگاه بستی ساز هم می توانید بریزید تا بلورهای یخ ریز یا پودری به شما بدهد. نشاسته و آب را با هم در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا نشاسته خوب پخته شود و بوی خامی ندهد.

بعد خمیر فالوده را کنار بگذارید تا ولرم گردد. سپس آن را در قیف مخصوص ریخته و از بالا با فشار دادن قیف آن را در آب سرد که بلورهای یخ در آن هست بریزید. وقتی فالوده خودش را گرفت آن را با کفگیر برداشته وبا پودر یخ شربت، مخلوط و سرد کنید، یا آن که برای سرو در زمانی دیگر آن را در فریزر قرار دهید.

فالوده_کیکنت

نکته :

در موقع پخت فالوده، حرارت باید بسیار ملایم باشد تا آب خمیر فالوده دیر تبخیر گردد و در حین تبخیرآب، نشاسته پخته شود. نشانه ی پخته شدن خمیر، کشدار و براق شدن آن است.

اگر خمیر سفت و سفید باشد یعنی خمیر خام می باشد و رشته های فالوده در آب خرد می شود.

بهترین نشاسته قابل استفاده برای تهیه فالوده نشاسته گندم است.

دمای خمیر فالوده باید به حدی باشد که انگشت را بدون آن که بسوزد بتوان در آن نگه داشت.

به طورکلی نسبت حجمی نشاسته ی گندم به آب یک هفت می باشد. که از هفت قسمت آب، یک قسمت سرد بوده برای حل کردن نشاسته استفاده می گردد، شش قسمت دیگر آب جوش آمده است که تدریجاً نشاسته ی حل شده به آن اضافه می گردد.

فالوده_کیکنت  کیک_نت