سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه دسر شارلوت

مواد لازم برای تهیه دسر شارلوت :

 شیرینی رولت با طعم دلخواه  8-9 عدد
 خامه صبحانه  200 گرم
 پنیر خامه ای  200 گرم
 آب  1/3 پیمانه
 پودر ژلاتین  15 گرم
 پودر کاکائو  2 قاشق غذاخوری
 پودر قند  4 قاشق غذاخوری
 موز و توت فرنگی خرد شده 1 پیمانه
 گردو و شکلات خرد شده  1 پیمانه

طرز تهیه دسر شارلوت :

ابتدا با توجه به اندازه ای که برای دسر شارلوتمون مد نظر داریم یه کاسه گرد انتخاب میکنیم و بعد داخلش رو کاملا با سلفون میپوشونیم. سلفون باعث میشه تا بعدا بتونیم راحت و بدون دردسر شارلوت رو برگردونیم و از قالب در بیاریم.

حالا  رولت هامون رو داخل ظرف میچینیم و به هم فشارشون میدیم تا فضای خالی بینشون نمونه. من از رولت کاکائویی استفاده کردم شما میتونین هر طعمی رو که میپسندین انتخاب کنین.

حالا آخرین ردیف رولت هارو هم میذاریم برای پر کردن آخرین ردیف به جای یه رولت کامل از نصف رولت استفاده میکنیم. پس رولت هارو نصف کرده و دور تا دور میچینیم.

روی سطح رولت هارو کمی خامه صبحونه یا خامه قنادی میمالیم این کار باعث میشه تا رولت ها کمی نرم تر و خوش طعم تر بشن. حالا این کاسه رو داخل یخچال میذاریم و فیلینگ داخل شارلوت رو حاضر میکنیم.

برای فیلینگ داخل شارلوت از هر کرمی که باب سلیقتون بود استفاده کنین. من برای این شارلوت از کرم پنیری استفاده کردم.

برای تهیه کرم پنیری ابتدا خامه، پنیر خامه ای، پودر قند و پودر کاکائو رو داخل یه کاسه میریزیم. مواد رو کمی با قاشق هم میزنیم تا وقتی همزن رو روشن کردیم پودر کاکائو و قند تو هوا پخش نشه و بعد با همزن مخلوط مون رو خوب میزنیم تا یکدست بشه.

در نهایت ژلاتین رو که به روش بن ماری حل کردیم، داخل مخلوط پنیری مون میریزیم و سریع هم میزنیم تا ژلاتین تکه تکه نبنده و به صورت یکنواخت با مواد مخلوط بشه.

کاسه رولت هارو از یخچال بیرون میاریم و فیلینگ پنیری خودمون رو داخلش میریزم و لا به لاش از گردو و شکلات خرد شده و برش های موز و توت فرنگی استفاده میکنیم. سطحش رو صاف میکنیم و کاسه رو دوباره داخل یخچال میذاریم تا شارلوتمون خودش رو بگیره.

بعد از 2 الی 3 ساعت مایه پنیری خودش رو میگیره و سفت میشه حالا شارلوت رو بیرون میاریم و داخل ظرف سرومون برش میگردونیم.

روی دسر رو میتونید با خامه فرم گرفته و میوه خرد شده تزئین کنید.

کیک نت شارلوت کیک نت کیک نت