سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی :

 آرد بادام یا پودر بادام  120 گرم
 پودر قند  150 گرم
 سفیده تخم مرغ  2 عدد ( 60 گرم )
 وانیل 1/2 قاشق چایخوری
 نمک  کمی
 رنگ خوراکی یا پودر کاکائو یا پودر پسته  به اندازه دلخواه و به سلیقه خود

مواد میانی شیرینی ماکارون فرانسوی :

 کره در دمای محیط  2 قالب 100 گرمی
 پودر قند  3 پیمانه
 وانیل 1/2  قاشق چایخوری
 خامه  3-4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی :

به طور کلی ماده ی اصلی شیرینی ماکارون سفیده ی تخم مرغ و شکر است. از دیگر مواد اولیه آن می توان به پودر قند، آرد بادام و رنگ خوراکی اشاره کرد. اگرچه حتی طرز تهیه ماکارون حرفه ای نیز با دستور دیگر آن متفاوت است اما می توان گفت برای طرز تهیه ماکارون به یکسری مواد اولیه ثابت و یکسری مواد اولیه انتخابی نیاز دارید.

آرد بادام و پودر قند را الک کنید تا کاملا حالت پودری داشته باشد. سفیده های تخمه مرغ را کاملا بزنید و به آن کمی نمک اضافه کنید. سپس پودر قند الک شده را کم کم به آن اضافه کنید تا پف کند. سپس پودر بادام الک شده را بیفزایید. اگر به دنبال طرز تهیه ماکارون شکلاتی می توانید در این مرحاه کمی پودر کاکائو الک شده به مواد اضافه کنید تا ماکارون شکلاتی داشته باشید. همچنین می توانید از سایر رنگ های خوراکی مایع به میزان 2 قطره به سفیده زده شده اضافه کنید.

طرز تهیه ماکارون کمی دشوار است چون به راحتی میتواند تغییر شکل بدهد یا بشکند. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. مواد آماده شده را داخل قیف با ماسوره ی ساده و گرد بریزید و به اندازه ی یک سکه روی کاغذ روغنی با فاصله از هم بریزید. سینی را چند بار آرام بکوبید تا مایع ماکارون به خوبی پخش و پهن شود. می توانید به جای سینی فر از قالب مخصوص ماکارون استفاده کنید تا سایز ماکارون ها یکدست و یک اندازه شود. سپس بعد از حدود 1 ساعت استراحت به آن، سینی را داخل فر با دمای 149 درجه به مدت 10-15 دقیقه بگذارید تا ماکارون ها پخته و آماده شوند. سپس آن ها را بیرون آورده و اجازه دهید کاملا خنک شوند.

قالب-ماکارونابتدا اجازه دهید کره به دمای محیط برسد. سپس آن را هم زده و سایر مواد را به آن اضافه کنید. دقت کنید که تمام مواد خشک باید به صورت الک شده به سایر مواد اضافه شوند. در غیر این صورت ماکارون کیفیت خود را از دست می دهد. بعد از آماده شدن مواد، آن ها را داخل قیف ریخته و سر آن را ببرید. به مقدار مناسبی از مواد داخل یکی از ماکارون های آماده شده بریزید و ماکارون دوم را روی آن قرار دهید. قبل از سرو ماکارون ها آن ها را در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شوند.

شیرینی ماکارون کیک نتی

  کیک نت

شیرینی ماکارون کیک نتی

کیک نت