سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی کانولی صدفی

مواد لازم برای تهیه لایه صدفی :

 آرد  1 و 3/4 پیمانه
 شکر  1 و نیم قاشق غذاخوری
 نمک  1/4 قاشق چایخوری
 کره  3 قاشق غذاخوری
 آب انگور 1/3 پیمانه
 تخم مرغ  1 عدد
 سفیده تخم مرغ  1 عدد
 روغن سرخ کردنی  8 پیمانه

مواد میانی کانولی صدفی :

 پنیر ریکوتا  900 گرم
 پودر شکر  1 و نیم پیمانه
 شکلات چیپسی 3/4 پیمانه
 پودر دارچین  1/4 قاشق چایخوری
 پسته خام خرد شده  مقداری

طرز تهیه شیرینی کانولی صدفی :

برای تهیه خمیر این نوع شیرینی ابتدا شکر و نمک و آرد را درون غذاساز بریزید سپس حدود 10 بار مواد را پالس بزنید. کره را به شکل مکعب هایی کوچک برش بزنید سپس برش های کره را درون مخلوط کن بریزید و دوباره مواد را با یکدیگر میکس کنید.

تخم مرغ و آب انگور را به مایه شیرینی بیفزایید و مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و آب انگور را به مقدار بیشتری اضافه کنید تا خمیر به دست های شما نچسبد و نرم باشد. توجه داشته باشید که به بیش از یک قاشق غذاخوری آب انگور اضافه تر نیازی نخواهید نداشت.

برای تهیه خمیر شیرینی بدون استفاده از غذاساز می توانید همه مواد خشک را درون ظرفی مناسب بریزید سپس مواد را هم بزنید و کره برش زده شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و آن را به کمک چنگال له نمایید سپس تخم مرغ و آب انگور را به مایه خمیر بیفزایید و به کمک قاشق چوبی مواد را هم بزنید. خمیر را مقداری ورز دهید تا توپی نرم و چسبنده ایجاد شود سپس خمیر را استراحت دهید.

در مرحله بعدی خمیر را به شکل توپ در آورید و آن را درونی ظرفی چرب قرار دهید سپس روی ظرف را به کمک پارچه یا پلاستیک به خوبی بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر به مدت 30 تا 120 دقیقه درون یخچال بماند.

درون تابه یا قابلمه ای گود به ارتفاع سه سانت روغن بریزید و روغن را تا دمای 345 تا 355 گرم نمایید و نصف خمیر را بیرون آورید و روی باقی مانده آن را بپوشانید تا از خشک شدن خمیر جلوگیری شود سپس خمیر را روی سطح صاف و آردپاشی شده قرار دهید و آن را به صورت نازک پهن نمایید.

به کمک کاتری با قطر 9 سانت خمیر را به صورت دایره ای برش بزنید و میله های کانولی را به کمک اسپری روغن به خوبی چرب نمایید و با استفاده از انبر فلزی خمیر را درون روغن داغ شده قرار دهید و اجازه دهید تا خمیر سرخ شود و به رنگ طلایی تیره درآید.

 

کانولی صدفی سرخ شده را به کمک انبر از درون روغن بیرون آورید سپس کانولی را روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.

به کمک دستمال کاغذی تمیز خمیر را از دور قالب جدا کنید و اجازه دهید قالب های فلزی خنک شوند سپس مراحل را برای باقی مانده خمیر دوباره تکرار نمایید. بدین ترتیب خمیر شیرینی آماده می شود.

کیک_نت

طرز تهیه مواد میانی کانولی :

پنیر ریکوتا آبگیری شده و شکر و چیپس شکلاتی و دارچین را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید و مواد را به خوبی هم بزنید.

توجه داشته باشید که برای آبگیری کردن پنیر می توانید آن را روی یک آبکش فلزی که حاوی پارچه تنظیف است قرار دهید سپس لایه ای نخی را روی پنیر قرار دهید و وسیله ای سنگین را روی پنیر به مدت 8 ساعت قرار دهید. مواد میانی تهیه شده را به کمک قیف ماسوره دار درون خمیر صدفی بریزید و این شیرینی خوشمزه را تزیین کنید.

کیک_نت کیک_نت

نکته :

  • خمیر را به هیچ عنوان به همراه مواد میانی درون فر قرار ندهید.
  • بهترین زمان سرو این شیرینی یک ساعت بعد از آماده کردن آن می باشد و اگر شیرینی به مدت طولانی بماند مواد میانی باعث می شوند تا خمیر نرم شود و تردی اش را از دست بدهد.
  • در صورت تمایل می توانید به جای پودر شکر از شکر دانه ای برای تهیه این شیرینی استفاده کنید.
  • به جای آب انگور می توانید از آب یا یک قاشق غذاخوری سرکه استفاده نمایید.
  • به جای پنیر ریکوتا می توانید برای تهیه مواد میانی از پنیر ماسکارپونه استفاده نمایید.

کیک نت کیک نت